AGROCHIMICA 2 2016

rivista AGROCHIMICA
fascicolo 2 - 07/2017
titolo AGROCHIMICA 2 2016
sottotitolo International Journal of Plant Chemistry, Soil Science and Plant Nutrition of the University of Pisa
formato Fascicolo carta
lingua inglese

RIVISTA IN VENDITA SOLO IN ABBONAMENTO: Italy: € 129,00 Other countries: € 155,00

In questo numero:

S. Kundu, Tapan Adhikari, S.R. Mohanty, S. Rajendiran, M. Vassanda Coumar, J.K. Saha, A.K. Patra - Reduction in nitrous oxide emission from nano zinc oxide and nano rock phosphate coated urea.

R. Paradelo, C. Chenu, M.T. Barral - Effect of conversion from cropland to grassland on the labile organic matter of a coarse-textured soil.

F. Battini, A. Turrini, M.F. Quartacci, F. Malorgio, C. Sgherri, L. Mariotti, P. Picciarelli, A. Pardossi, M. Giovannetti, M. Agnolucci - Dual inoculation with AMF and associated bacteria improves nutraceutical value of sweet basil grown under commercial conditions.

A. Mukhtar, N.A. Akram, R. Aisha, S. Shafiq, M. Ashraf - Foliar-applied ascorbic acid enhances antioxidative potential and drought tolerance in cauliflower (Brassica oleracea L. var. Botrytis).

M. Landi, E. Lo Piccolo, R. Ricciardi, A. Rossi, R. Massai, L. Guidi, D. Remorini - Contrasting the cracking phenomena in sweet cherries: positive effect of microelements addition (B, Fe, and Zn) to pre-harvest Ca- and Si-based spray treatments.

L. Natali, T. Giordani, A. Cavallini - Current status of genome editing in plants.

F. Venturi, C. Sanmartin, I. Taglieri, Y. Xiaoguo, G. Andrich, A. Zinnai - The influence of packaging on the sensorial evolution of white wine as a function of the operating conditions adopted during storage.