Lecture Notes on Irony and Satire

protezione Social DRM

Informazioni sulla protezione

pubblicazione 2020

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

This volume brings together two studies which are meant to highlight the complexities of irony as a form of communication. Both studies offer an overview of the major contemporary theoretical approaches to irony. Bertuccelli’s paper further focuses on the relationship between irony and satire, arguing that the two notions should not be conflated even though they exhibit areas of overlapping, among which the crucial property of expressing a set of attitudes revolving around the notion of “criticism”. Aru’s paper explores the uses of irony in a corpus of over 600 tweets of socio-political communication, showing how ironic English and Italian expressions do not seem to differ essentially in their forms and functions.

Biografia degli autori

Marcella Bertuccelli Papi

Marcella Bertuccelli Papi è Professore Ordinario di Linguistica Inglese presso l'Università di Pisa. E' autrice di numerose pubblicazioni su problemi di semantica, pragmatica, traduzione, lessico.

Alessandro Aru