AGROCHIMICA 1 2017

rivista AGROCHIMICA
fascicolo 1 - 09/2017
titolo AGROCHIMICA 1 2017
sottotitolo International Journal of Plant Chemistry, Soil Science and Plant Nutrition of the University of Pisa
formato Fascicolo carta
lingua inglese

Rivista vendibile solo in abbonamento. Subscription: Italy: € 129,00 Other countries: € 155,00

In questo numero:

P. Roychand - Addition of clay to sand: Effect of clay concentration, water content and bulk density on soil respiration.

T. Adhikari, S. Kundu - Nano rock phosphate: a potential phosphatic fertilizer to crops.

M. Sadiq, N.A. Akram, M. Ashraf, S. Ali - Tocopherol confers water stress tolerance: Sugar and osmoprotectant metabolism in mung bean [Vigna radiata (L.) Wilczek].

F. Venturi, C. Sanmartin, G. Andrich, I. Taglieri, V. De Vitis, A. Zinnai - Thermal sanitizing of a low-acid foodstuff. A case study: truffle sauce packaged in glass jars.

R. Baioui, T. Ghnaya, M. Wali, H. Zaier, R. Ghabriche, M. Mnasri, S. Lutts, W. Zorrig, C. Abdelly - Agricultural valorization of domestic sewage sludge: impact on growth, photosynthesis, nutrition and toxic metal accumulation in Medicago sativa.

I. Hassan, L. Cotrozzi, N.S. Haiba, J. Basahi, I. Ismail, T. Almeelbi, E. Hammam - Trace elements in the fruits of date palm (Phoenix dactylifera L.) in Jeddah City, Saudi Arabia.