AGROCHIMICA 1 2016

rivista AGROCHIMICA
fascicolo 1 - 07/2017
titolo AGROCHIMICA 1 2016
sottotitolo International Journal of Plant Chemistry, Soil Science and Plant Nutrition of the University of Pisa
formato Fascicolo carta
lingua inglese

RIVISTA IN VENDITA SOLO IN ABBONAMENTO: Italy: € 129,00 Other countries: € 155,00

In questo numero

G. Cocetta, A. Francini, A. Trivellini, A. Ferrante - Effect of washing treatments on chlorophyll a fluorescence and vitamin C content in minimally processed lamb’s lettuce during storage.

W. Abidi, I. Tarchoune, M. Zaghdoudi, Z. Ouerghi, M. Ben Nasri Ayachi - Effect of NaCl on growth, lipid peroxidation and antioxidant activities in two cultivars of Linum usitatissimum.

M.M. Nemat Alla, G.M. Abogadallah, E.G. Badran, R.M. Nada, N.M. Hassan - Role of CaCl2 in osmoregulation and up-regulation of the salt stress related genes NHX1 and SOS1 in wheat during NaCl stress.

T. Amdouni, S. Ben Abdallah, N. Msilini, F. Merck, M. Chebbi, M. Lachâal, N. Karray-Bouraoui, Z. Ouerghi, X. Fernandez - Phenolic compounds and antioxidant activities of the medicinal plant Ruta chalepensis L. grown under saline conditions.