AGROCHIMICA 4 2016

rivista AGROCHIMICA
fascicolo 4 - 07/2017
titolo AGROCHIMICA 4 2016
sottotitolo International Journal of Plant Chemistry, Soil Science and Plant Nutrition of the University of Pisa
formato Fascicolo carta
lingua inglese

RIVISTA IN VENDITA SOLO IN ABBONAMENTO: Italy: € 129,00 Other countries: € 155,00

In questo numero:

M. Pulat, N. Yoltay - Smart fertilizers: preparation and characterization of gelatin-based hydrogels for controlled release of MAP and AN fertilizers.

S. Tripura, S. Majumder, D. Saha - Transformation of different fractions of K in a limed and the corresponding unlimed soil in presence and absence of N and K fertilizers.

G. Rossi, S. Socciarelli, R. Aromolo, A. Ciampa, C. Beni - The effects of mineral and organic fertilizers on zucchini (Cucurbita pepo L.) investigated by multiparameters analyses and magnetic resonance imaging (MRI).

H. Huan, J. Huang, D. Huang, J. Hong, G. Liu, R. Dong - The response of the organic phosphorus fractions to green manure application as a function of the phosphate fertilizer.

A. Vangelisti, T. Giordani, L. Natali, A. Serra, G. Conte, M. Mele, A. Ranieri, A. Cavallini - RNA isolation from the milk of dairy ewes for transcriptome analysis.

C. Sgherri, F. Micaelli, N. Andreoni, M. Baldanzi, A. Ranieri - Retention of phenolic compounds and antioxidant properties in potato bread obtained from a dough enriched with a powder from the purple cv. Vitelotte.